چگونه شاد زندگی کنیم

عادت‌های مردمان بسیار شاد 

  

 - خودتان را تشویق و تحسین کنید:

فضای ذهن‌تان را سرشار از تشویق کنید. هر زمان که «نقاد درونی» یعنی همان صدایی که شما را دل‌مرده‌ می‌سازد، فعال شد، با کلمه‌ای ا‌ز تشویق و تحسین، جلوی آن‌را سد کنید. نسبت به خطاها و کمبودها با مهربانی برخورد کنید (چه از آنِ خودتان چه از آنِ دیگران).

 

- لحظه‌ی حال را دریابید:

در مکان و زمان خود باشید. شادکامی، یک احساس است. وقتی در زمان حال باشید، با همه‌ی وجود و توان، از آن لذت‌ بیش‌تری خواهید برد.‌ امروز، تنها جایی است که نشاط و شادمانی، احتمال بیش‌تری دارد که هستی پیدا کند. در این لحظه و در همین‌جا، آن‌را شکار کنید.

 

- هر روز، کاری را که در آن مهارت دارید، انجام دهید:

 ‌کلمه‌ای آرام‌کننده به عزیزان‌تان بگویید. سازگار با توانایی‌های‌تان عمل کنید. هر روز کاری انجام دهید که به شما احساس خوبی می‌بخشد. هرگز توانایی خود را فراموش نکنید.

 

- تمام و کمال به کارهای کوچک و خوب توجه کنید:

حتی در یک‌روز بی‌ارزش، کاری خوب اتفاق خواهد افتاد. بسیاری از ما ساعت‌ها از راهی می‌رویم و می‌آییم بدون این‌که به گل‌های شکوفا‌شده و زیبا، نگاهی بیندازیم. این کار کوچکی است‌ ولی همین کارهای کوچک است که تصویر بزرگ را می‌سازند.

 

- اجازه ‌دهید خانواده و دوستان بدانند که شما، آنان را دوست‌دارید:

این کار سختی نیست، تنها عزیزان پی‌می‌برند که وجودشان برای شما اهمیت دارد. ‌کیفیت روابط نزدیک شما، نشانه‌ی بزرگی از شادکامی کلی شماست. راهی بیابید تا دیگران را شاد سازید.

 

- سخت نگیرید:

«سخت می‌گیرد جهان با مردمان سخت‌گیر.» در هر نوع زندگی، مقداری سختی و آرزوهای برآورده‌نشده وجود دارد. متناسب با آن، از سخت‌گیری خود بکاهید. 

 

برگرفته از ماهنامه شادکامی