دانستنیهای جالب

           دانستـنی هــای جــالــب

 . 

HP

YAHOO 


Google : گوگــل در ریاضی نام عدد بزرگی است که از عدد یک با صد صفر در پیش روی آن تشکیل شده است .
موٌسسان سایت و موتور جستجوگر گوگــل به شوخی ادعا می کنند که این موتور جستجو می تواند این مقدار اطلا عات  ( یعنی یک گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد . 

.
Adobe  : اسم رود خانه ای است که از پشت خانه موٌسس این کمپنی « جان وارناک » عبور می کند . 

.
Apple  : میوه مورد علا قه « استیو جابز  »  موًسس و بنیان گذار کمپانی «اپل» بود و بنابر این اسم کمپانی اش  را اپل ( به معنی سیب ) گذاشت .

Yahoo !  : این کلمه اولین بار در کتاب سفر های گالیور مورد استفاده قرار  گرفت و به معنی شخص است که دارای ظاهر و رفتارهای زننده است . موًسسان سایت Yahoo  « جری یانگ »  و « د یوید فیلو » نام سایت شان را یاهــو گذاشتند ، چون فکر می کردند خودشان هم Yahoo  هستند .امروزه یاهو در رده متداولترین موتور جستجو در وب به شمار می آید ،
نام YAHOO  اختصارات کلمات
Yet Another Hierachial Officious Oracleسایت یاهو را هم اکنون حدود 100 ملیون کاربر مورد استفاده قرار می دهد

.
HP : کمپانی Hp ، توسط دو نفر به نام های « بیل هیولت » و « دیو پاکارت »  تاًسیس شد. این دو نفر برای این که کمپانی را نامگذاری کنند ، از  ادغام هر دو اسم هیو لت  پاکارت به وجود آمد . 

.
Hotmail : هنگامی که مدیر سایت 
میخواست نامی برای سایت انتخاب کند ، علا قمند بود تا نام انتخاب شده ، مانند سایر سرویس دهند گان پست الکترونیک به  Mail  ختم شده ، و هم چنین بر روی  وبی  بودن نیز تاًکید شود .
بنا بر این نام Hotmail  را انتخاب کرد . در کلمه Hotmail حروف  HTML  به ترتیب پشت سر هم قرار گرفته اند
گاهی اوقات اسم این سایت را به صورت HotMail  نیز می  نویسند . 

.
Xerox  : کلمه Xer  در زبان  یونانی به معنی خشک است واین تکنو لوجی کاپی کردن خشک ، در زمانی که کاپی کردن اغلب به روش فتو کیمیایی انجام می گرفت ، فوق العاده حائز اهمیت بود . 

.
Intel  : از آن جایی که این کمپانی از ابتدا تاًسیس با تاًکید بر روی ساخت مدارهای مجتمع ایجاد شد ، نام Intel  آن را Integerated Electronics  به طور مختصر « Intel »  نهادند . 

.
Microsoft  : نام کمپانی ابتدا به صورت Micro_Soft   مخخف Micro Computer Soft Ware  است
و دلیل نام گذاری کمپانی به این اسم آن است که « بیل گیتس » موًسس کمپانی آنرا با هدف نوشتن و توسعه سافت ویرهای میکروکمپیوتر ها ، تاًسیس کرد .
Red Hat  : موًسس کمپانی آقای « مارک اوینگ » در دوران جوانی از پدر کلا
نش کلاهی با نوار های سرخ  و سفید در یافت کرده بود ، ولی در دوران پوهنتون آنرا گم کرد . زمانی که اولین نسخه این سیستم عامل آماده شد .
مارک اوینگ آن را همراه با راهنمای کاربری نرم افزار در اختیار دوستان و محصلانش قرار داد . اولین جمله  این راهنما کاربری ، در خواست برای تحویل کلاه سرخ گم شده بود .     

   <  به نقل از دیتا